Młodzież z Jawora w Offenbach

Podziel się

W dniach 8-11 listopada 2013 roku grupa młodzieży z parafii w Jaworze gościła w partnerskiej parafii w Offenbach. Partnerstwo pomiędzy dwiema parafiami przy Kościołach Pokoju trwa już prawie 10 lat. Współpraca realizowana jest na wielu płaszczyznach, więzi przyjaźni zaciskane są nie tylko pomiędzy księżmi, radą parafialną, ale również pomiędzy parafianami i młodzieżą. Owocem tej współpracy był wspólny wyjazd konfirmantów w kwietniu br. na wycieczkę „Śladami ks. dr Marcina Lutra”, gdzie zwiedziliśmy miejsca bliskie osobie naszego reformatora. Tym razem gospodarz, ks. Georg Friedrich Metzger, przygotował dla nas zwiedzanie frankfurckiego lotniska, jednego z największych w Europie. Mieliśmy możliwość z bliska zobaczyć największe samoloty, takie jak Airbus 820, czy Boeing 787. Dowiedzieliśmy się, że na tym lotnisku pracuje ponad 50 tyś. ludzi, co stanowi dwukrotność mieszkańców Jawora. Ponadto, w ramach zwiedzania, przeszliśmy pełną kontrolę pasażerów. Jako, że większość z nas nie miała jeszcze okazji latać samolotem, była to duża atrakcja. Pełni wrażeń po pobycie na lotnisku, udaliśmy się do Muzeum Biblii we Frankfurcie, gdzie obejrzeliśmy narzędzia i naczynia służące pierwszym chrześcijanom. Każdy z nas odbił, na pamiątkę, stronę z Pisma Św. na jednym z pierwszych urządzeń drukarskich. Wieczorem spotkaliśmy się z kolegami i koleżankami z partnerskiej parafii. Po wspólnej kolacji graliśmy w gry i zabawy integracyjne. Jednocześnie przełamywaliśmy barierę językową.

Nazajutrz uczestniczyliśmy w niedzielnym nabożeństwie, podczas którego czytaliśmy teksty w języku polskim i niemieckim. Po nabożeństwie pojechaliśmy do Gißen, gdzie znajduje się muzeum matematyki. Cztery piętra doświadczeń, interaktywnych zadań, gier udowodniły nam, że ten nielubiany przez wielu przedmiot może być naprawdę ciekawy, a nawet zabawny.

Jak zwykle w takich sytuacjach trudno było nam się rozstać. Jednak jesteśmy już umówieni na przyszły rok, kiedy to młodzież z Offenbach, odwiedzi nasze miasto, i naszą parafię. Dzięki takim kontaktom chętniej uczymy się języków obcych, żeby móc swobodnie rozmawiać z rówieśnikami zza granicy.